2,955 pregleda

Seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“

 

Sudionici_seminaraU Kupresu je 17. 12. 2012. održan seminar „Upravljanje turističkom destinacijom“ uorganizaciji Sveučilišta u Mostaru – Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti i Instituta za turizam i okoliš, a uz potporu Federalnog ministarstva okoliša i turizma BiH.Program Seminara koncipiran je kroz stručna predavanja eminentnih stručnjaka iz područja turizma, marketinške komunikacije, e-marketinga te upravljanja i gospodarenja turističkom

Naglasak je stavljen na mogućnost razvoja turizma u Bosni i Hercegovini. U tom kontekstu predstavljen je i EU projekt – Tehnička pomoć razvoju turizma u BiH (Technical Assistance to Support Tourism Industry in Bosnia and Herzegovina) o kojemu je predavanje održala voditeljica projekta gđa. Mary McKeon iz irske tvrtke GDSI Limited koja predvodi konzorcij sastavljen od tvrtki iz BiH, Hrvatske, Italije i Irske. Predavanje na temu „Upravljanje turističkom destinacijom“ održala je dr.sc. Snježana
Boranić-Živoder dok je predavanje na temu „E-marketing turističke destinacije“ održao dr.sc. Damir Krešić. Predavači su djelatnici Instituta za turizam iz Zagreba koji je također dao svoj doprinos u organizaciji seminara. Predavanje „Upravljanje kvalitetom turističkog destinacijskog proizvoda“ održao je doc.dr.sc. Josip Mikulić s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Seminar ukazuje na važnost prepoznavanja i pravilnog razvoja turističke destinacije. Načela i iskustva prenesena kroz predavanja uputila su dionike razvoja turizma u Bosni i Hercegovini, u trenutno aktualne teme kada je u pitanju razvoj turizma destinacija. Upravljati turizmom i turističkom destinacijom podrazumijeva usredotočenost na više čimbenika, odgovarajuću
sustavnost u redoslijedu poteza, a sve s ciljem utvrđivanja odgovarajuće upravljačke strategije i politike koje bi trebale pridonijeti ostvarenju postavljenih ciljeva svake konkretne turističke destinacije. Da bi bile prepoznate, destinacije ne trebaju imati spektakularne atrakcije, bitno je da imaju „ono nešto“ i da time upravljaju na najbolji mogući način. Na tom tragu, cilj
organizatora Seminara bio je kroz trenutno aktualne teme u području planiranja i razvoja turizma destinacija, ponuditi dionicima turističkog razvoja u Bosni i Hercegovini uvid u stručna znanja koja mogu pomoći u upravljanju turističkim destinacijama. Program Seminara je bio namijenjen djelatnicima sustava turističkih zajednica, predstavnicima županija, gradova i općina, privatnim poduzetnicima, udrugama, predstavnicima putničkih agencija, ali i svima koji svojim djelovanjem utječu na razvoj turizma u Bosni i Hercegovini. Na Seminaru je sudjelovalo 50ak predstavnika različitih struktura koje se bave upravljanjem turističkim destinacijama. Prisutne su pozdravili predstavnici organizatora, Federalnog ministarstva okoliša i turizma te općine Kupres. Seminar je moderirala Katarina Miličević, MBA, iz Instituta za turizam, Zagreb, koja je povukla paralelu s nekoliko država brendova koje su prema različitim parametrima i klasifikacijama percipirane kao mnogo uspješnije i poželjnije iako za to nemaju niti približno kvalitetnu resursnu osnovu kao Bosna i Hercegovina, jedina država na svijetu u „obliku srca“ s mnogo srca i emocija koje može pružiti posjetiteljima. To treba biti motiv za daljnji, sustavni i organizirani rad kada je u pitanje upravljanje Bosnom i Hercegovinom kao turističkom destinacijom. Ovaj Seminar je primjer kako to treba raditi malim i sustavnim koracima.